Leasingowanie pojazdów powyżej 3,5 tony

Do tej grupy zaliczamy samochody ciężarowe, specjalne, ciągniki siodłowe, naczepy i przyczepy oraz autokary.

W zależności od wytycznych poszczególnych firm, leasing samochodów ciężarowych i pozostałych pojazdów z tej kategorii może nieco się różnić. Poniżej przedstawione zostały najbardziej typowe warunki leasingu. Z przyjemnością poszukam firmy, która spełni konkretne wymagania klienta.

Cechy charakterystyczne:

  • możliwość wzięcia w leasing zarówno nowych jak i używanych pojazdów,

  • bez konieczności wypełniania papierowego wniosku w niektórych firmach,

  • nie trzeba przedstawiać dokumentów finansowych, zaświadczeń z ZUS czy US do ok. 300 tys. zł,

  • opłata wstępna wynosić może:

    • od 0% dla firm działających w branży od 3 lat i za okazaniem dokumentów finansowych, zaświadczeń z ZUS i US,

    • bez dokumentów – wyższe opłaty wstępne w zależności od okresu działalności np. nawet 20% przy 6 miesiącach działalności, dla pojazdów specjalnych indywidualnie ustalane,

  • czas najkrótszego możliwego leasingu wynosi: 2 lata dla samochodów z amortyzacją 20% i 3 lata dla samochodów z amortyzacją 14%,

  • najdłuższy możliwy leasing wynosi: 7 lat, dla samochodów używanych: wiek pojazdu + okres leasingu do 12 lat, dla samochodów specjalnych, wywrotek i z HDS – wiek pojazdu + okres leasingu do 15 lat, dla samochodów niespełniających normy EURO4 – okres ten jest krótszy,

  • transakcje można przeprowadzić w walutach takich jak PLN i EUR,

  • minimalna wartość transakcji wynosi 10 tys. zł,

  • najczęstsze zabezpieczenie to weksel in blanco z deklaracją wekslową.

Analityk finansowy firmy może uznać, że konieczne jest poproszenie o dokumentację finansową, podniesienie opłaty wstępnej lub dobezpieczenie umowy. Niestety, choć zazwyczaj zdarzało się to rzadko, tak obecnie, wskutek pandemii COVID-19, tego typu sytuacje przytrafiają się częściej.

Leasing ciągników siodłowych, naczep i przyczep - Gniezno, Września, Szamotuły | Dorota Krajewska-Roszyk